Atsauksmes – kā veicināt klientus dalīties savā pieredzē?

Iedomājies, cik ātri varētu izaugt Tavs bizness, ja katrs apmierinātais klients atstātu atsauksmes, daloties savā pozitīvajā pieredzē ar draugiem, radiniekiem vai paziņām?

Uzņēmēji mēdz brīnīties, kāpēc  klienti, kuri ir apmierināti ar iegādāto preci vai saņemto pakalpojumu, tik reti dalās savā pieredzē, neatstāj pozitīvas atsauksmes un  nedalās ar uzņēmuma piedāvājumiem savā sociālajā profilā? Un, ja parādās klients, kam kaut kas nepatīk pakalpojumā vai precē, ne reti parādās arī negatīvas atsauksmes.

Kāpēc notiek tā, bet ne otrādi?

Parasti, ja esam laimīgi, gribas paziņot par to visai pasaulei, bet, ja bēdājamies, cenšamies to slēpt.

Pētījumi rāda, ka neapmierināts klients  ar negatīvo pieredzi dalīsies aptuveni ar 4 cilvēkiem, klients, kas ir sajūsmā – ar vienu, bet pilnīgi apmierināts – nepadalīsies vispār. Kāpēc?

Pilnīgi apmierināts klients  ir saņēmis par savu naudu tieši to, ko bija gaidījis. Ne vairāk un ne mazāk. Viņam tā ir regulāra un ikdienišķa darbība, par kuru nav jāstāsta citiem, jo tas nav nekas īpašs.

Kā lai motivē klientus atstāt labas atsauksmes un vai tas vispār ir vajadzīgs?

Jā, tas ir vajadzīgs, atgriezeniskā saite ir ļoti svarīga jebkurā biznesa nozarē. Tādejādi ir iespējams uzlabot savas preces vai pakalpojuma kvalitāti un pielāgot to patērētāju vajadzībām.

Tāpēc, centieties vienmēr pārspēt klienta cerības. Iedodiet viņam nedaudz vairāk nekā viņš sagaida – esiet radoši!

  • Ja ir iespēja, pārsteidziet klientu ar dāvanu vai atlaidi. Lai gan cik banāli tas nebūtu, pat ļoti simboliska dāvana, papildus produkta paraudziņš vai 5% atlaide var iepriecināt klientu un dod impulsu padalīties pieredzē ar citiem;
  • E-komercijas nozarē pamēģiniet uzzvanīt savam klientam  2-3 dienas pēc pasūtījuma saņemšanas . Klients jau būs paspējis novērtēt preci un būs  gatavs dalīties pieredzē. Noskaidrojiet, vai viņš ir pilnībā apmierināts ar preci, piegādi vai apkalpošanu. Ja ir, tad varat arī pateikt, ka būsiet ļoti priecīgi redzēt viņa atsauksmi uzņēmuma  Facebook lapā vai mājaslapā. Ja kaut kas viņu tomēr neapmierināja – tad Jums būs unikāla iespēja uzzināt par to pirmajam, novērst problēmas un uzlabot sava uzņēmuma darbību. Klients augsti novērtēs Jūsu pretimnākošo attieksmi. Neapmierināts klients ir lieliskā iespēja, lai augtu un attīstītos, un  ne  katrs uzņēmums to izmanto.

Atsauksmēm ir milzīgs spēks!

“Ja neklausīsies savos klientos, to darīs kāds cits”  – Sam Walton

Uzrakstiet komentāru