fbpx
Līga Buša-Lehtonena
Autors: Līga Buša-Lehtonena
Tēmas: Digitālais mārketings / Mārketinga ārpakalpojumi / Radošums
Dalīties Facebook Linkedin

Veselības Aprūpes Mārketinga Unikālie Izaicinājumi

medicīnas mārketings

Savā pieredzē esam strādājuši ar daudz un dažādām industrijām. Lai arī mārketinga pamati ir vienoti visām nozarēm, tomēr ir dažas jomas, kurās ir jārēķinās ar ierobežojošu likumdošanu un neskaitāmām niansēm, lai efektīvs mārketings un reklāma kļūtu iespējami.

Reklāmas pasaulē medicīnas un farmācijas mārketinga nozares izceļas ar savām unikālajām problēmām un noteikumiem. Atšķirībā no citām nozarēm šajās jomās ir nepieciešama niansēta pieeja, lai efektīvi sazinātos gan ar veselības aprūpes speciālistiem, gan patērētājiem. No mārketinga aģentūras viedokļa raugoties, šo atšķirību pārvarēšana ir izšķiroša, lai veidotu pārliecinošas un atbilstošas kampaņas, kas rezonē ar mērķauditoriju.

Galvenās atšķirības un nianses medicīnas un farmācijas mārketingā.

  •  Likumdošana un regulatorie aspekti.

Atšķirībā no lielākās daļas citu nozari, medicīnas un farmācijas mārketingu regulē gan specifiska likumdošana, kas nosaka, ko drīkst un ko nedrīkst reklamēt, gan skrupulozi uzņēmumu iekšējie apstiprināšanas procesi,  gan reklāmas kanālu regulējumi. Piemēram, Meta ir sava atšķirīga politika ar veselību saistītu produktu pakalpojumu reklāmai. Aizliegums rādīt plato un šauro bikšu salīdzinājumu tievēšanas produktiem, ciešanu māktus slimus cilvēkus, rentgena uzņēmumus un citus atribūtus, kas potenciāli varētu radīt negatīvas emocijas auditorijas vidū, ir tikai daži no ierobežojošiem noteikumiem. Pat nevainīgas zīmētas zobu protēzītes var tikt noraidītas un uzskatītas par biedējošām.

  • Auditorija un satura veidošana.

Medicīnas un farmācijas mārketings bieži izšķir atšķirīgu komunikāciju veselības aprūpes speciālistiem un plašākai publikai. Veselības aprūpes speciālistiem, ņemot vērā izglītību un pieredzi, ir nepieciešama padziļināta medicīniska informācija, kamēr plašākai publikai ir nepieciešams izskaidrojums vienkāršāk saprotamā valodā. Taču abām auditorijām ir svarīgs uzsvars uz izglītojošo saturu, veidojot izpratni par diagnozēm, ārstniecības iespējamām un citām ar veselību saistītām niansēm.

  • Reklāmas kanāli.

Digitālā transformācija piedāvā vēl nebijušas personalizētas un mērķtiecīgas reklāmas iespējas. Tomēr šeit jāņem vērā arī stingrus digitālās atbilstības un ētikas apsvērumus, kā arī ar veselību saistītās informācijas sensitivitāti. Jāatzīst, ka Baltijā digitālās komunikācijas tomēr izmanto vēl salīdzinoši nedaudzi medicīnas un farmācijas uzņēmumi, ņemot vērā iepriekš minētos ierobežojumus. Tajā pašā laikā, tie, kuri pārvarot ierobežojumus un grūtības, attīsta savu produktu un pakalpojumu digitālās komunikācijas, iegūst iespēju pacelties pāri sīvajai konkurencei un lejup slīdošai efektivitātei tradicionālajos mēdiju kanālos.

  • Radošās izpausmes.

Medicīnas un farmācijas reklāmas jomā radošajām stratēģijām jābūt gan inovatīvām, gan empātiskām, gan pielāgotām tā, lai sarežģītu informāciju pasniegtu pieejamā un saistošā veidā. Tas prasa dziļu izpratni par mērķauditorijas vajadzībām un bažām, izmantojot stāstu stāstīšanu, izglītojošu saturu un digitālo interaktivitāti. Šeit māksla ir atrast līdzsvaru, nodrošinot, ka kampaņas ne tikai piesaista uzmanību, bet arī veicina informētas un pozitīvas attiecības ar veselības aprūpes zīmoliem.

  • Ētiskie apsvērumi.

Kāds varbūt jautātu – kādēļ vispār šīm nozarēm nepieciešams mārketings? Vai tas ir ētiski? Mūsu uzskats – jā, tas ir nepieciešams, lai sabiedrībai veidotu uzticamus informācijas avotus ar saprotamu izklāstu par veselības jautājumiem un ieteikumiem, kā rīkoties veselības problēmu gadījumā. Tajā pašā laikā medicīnas un farmācijas mārketinga prioritātei ir jābūt pacienta veselībai un informētu lēmumu pieņemšanai, nevis tikai pārdošanas veicināšanai.

Ņemot vērā minētās nianses, mārketingam un reklāmai veselības aprūpes nozarē ir nepieciešama specializēta pieeja. Aģentūrām, kas darbojas šajā jomā, ir jāorientējas sarežģītā likumdošanas, reklāmas politiku un ētisko apsvērumu vidē, vienlaikus veidojot uzticamu saikni ar auditoriju, izmantojot digitālās inovācijas un radot pievilcīgu komunikāciju. Panākumi ir atkarīgi no spējas apvienot ētiku un likumdošanu ar radošumu, veidojot ne tikai pārliecinošus, bet arī atbildīgus vēstījumus. Tā kā nozare turpina attīstīties, tie medicīnas un farmācijas uzņēmumi, kas spēs efektīvi līdzsvarot šos elementus, noteikti būs ieguvēji.

Ja esat medicīnas vai farmācijas uzņēmums un meklējat mārketinga partneri, kas izprot šīs nozares mārketinga unikālās problēmas un iespējas, aicinām sazināties ar mums. Mūsu mārketinga aģentūrai ir pieredze likumdošanai atbilstošu, radošu un iedarbīgu reklāmas stratēģiju, materiālu un satura izstrādē šajā nozarē. Pie kafijas tases apspriedīsim, kā mēs varam uzlabot jūsu zīmolu un veidot jēgpilnu komunikāciju jūsu auditorijai. Sazinieties ar mums jau šodien, lai uzzinātu, kā mēs varam palīdzēt sasniegt jūsu mārketinga mērķus.

Līga Buša-Lehtonena
Autors: Līga Buša-Lehtonena
Tēmas: Digitālais mārketings / Mārketinga ārpakalpojumi / Radošums
Dalīties Facebook Linkedin