fbpx
Thilina Nimantha
Autors: Thilina Nimantha
Tēmas: Digitālais mārketings
Dalīties Facebook Linkedin

Darba sākšana ar Google Analytics 4 (GA4): Rokasgrāmata iesācējiem

Google Analytics 4

Digitālā mārketinga un tiešsaistes uzņēmējdarbības pasaulē lielākā nozīme ir tieši datiem. Lai pieņemtu pamatotus lēmumus un optimizētu jūsu darbības tiešsaistē, jāizprot, kā lietotāji izmanto jūsu vietni vai lietotni. Tieši tam varam izmantot Google Analytics 4 (GA4). Neatkarīgi no tā, vai esat uzņēmuma īpašnieks, mārketinga speciālists vai vienkārši interesējaties par lietotāju uzvedību, GA4 ir spēcīgs rīks, kas var sniegt vērtīgu ieskatu par jūsu tiešsaistes auditoriju. Šajā pamācībā iesācējiem mēs pirmajā sesijā iepazīstināsim jūs ar GA4 pamatiem, lai palīdzētu sākt ceļu uz datos balstītiem panākumiem.

Kas ir Google Analytics 4 (GA4)?

Google Analytics 4 (bieži saīsināti apzīmē kā GA4) ir jaunākā Google tīmekļa analīzes platformas iterācija. Tas ir Universal Analytics (UA) pēctecis, kas piedāvā pārliecinošāku, nākotnē vērstu pieeju lietotāju uzvedības izsekošanai un analīzei tīmekļa vietnēs un lietotnēs.

Kādēļ izvēlēties GA4? Kas to padara īpašu?

Varētu rasties jautājums, kāpēc jums būtu jāpāriet uz GA4, ja jau izmantojat Universal Analytics. Turpinājumā sniegtas dažas galvenās atšķirības, kas padara GA4 atšķirīgu:

  • Notikumos balstīta izsekošana: GA4 pārorientē uzmanību no lapu skatīšanas uz notikumiem. Tas nozīmē, ka varat vispusīgāk izsekot lietotāju darbību, tostarp pogu klikšķus, videoklipu skatījumus, failu lejupielādes un daudz ko citu.
  • Uzlabota lietotāju izsekošana: Izmantojot GA4, jums būs vieglāk izsekot lietotājiem dažādās ierīcēs un platformās. Mūsdienu ierīču un kanālu daudzveidības pasaulē tas ir ļoti svarīgi.
  • Mašīnmācīšanās un prognozēšanas metrikas: GA4 izmanto mašīnmācīšanos, lai sniegtu ieskatu un prognozes par lietotāju uzvedību, tādējādi ļaujot vieglāk noteikt tendences un iespējas.
  • Privātuma ievērošana: GA4 ir izstrādāts, paturot prātā lietotāju konfidencialitāti, ievērojot mainīgos konfidencialitātes noteikumus un lietotāju vēlmes.

Darba sākšana ar GA4

Iepazīsimies ar GA4 lietošanas pamatiem:

1. Izveidojiet īpašumu GA4:

  • Pierakstieties savā Google Analytics kontā.
  • Noklikšķiniet uz “Administrators”.
  • Slejā “Īpašums” atlasiet “Izveidot īpašumu”.
  • Izpildiet norādījumus, lai iestatītu savu jauno īpašumu GA4.

 

2. Saņemiet izsekošanas kodu:

  • Pēc īpašuma iestatīšanas saņemsiet izsekošanas kodu.
  • Lai sāktu vākt datus, šis kods ir jāpievieno jūsu vietnei vai lietotnei. Ievietojiet to tīmekļa lapu <galvenes> sadaļā vai integrējiet to savā mobilajā lietotnē.

 

3. Navigācija GA4 saskarnē:

  • Kad izsekošanas kods ir ievietots, varat sākt iepazīt GA4 saskarni.
  • Galvenās sadaļas ir “Reālā laika” skats tūlītējai informācijai, sadaļa “Pārskati” padziļinātai analīzei un sadaļa “Notikumi” lietotāju darbību izsekošanai.

4. Pamata metrikas:

  • GA4 jau uzreiz piedāvā būtiskus rādītājus, piemēram, lietotāju sesijas, lapu skatījumus un atlēcienu rādītājus.
  • Izpētiet šos rādītājus, lai gūtu sākotnēju priekšstatu par savu auditoriju.

5. Notikumu izsekošana:

  • Viena no GA4 stiprajām pusēm ir spēja izsekot notikumiem. Notikumi var būt dažādi, sākot no konkrētu pogu klikšķiem un beidzot ar video atskaņošanu.
  • Notikumu izsekošanas iestatīšana ir būtiska, lai detalizēti izprastu lietotāja darbību.

6. Pielāgošana:

  • GA4 ļauj jums izveidot pielāgotus notikumus un iestatīt izsekošanu, pamatojoties uz jūsu unikālajiem uzņēmējdarbības mērķiem.
  • Apsveriet, kādas lietotāja darbības ir vissvarīgākās jūsu uzņēmumam, un attiecīgi iestatiet pielāgotus notikumus.

7. Lietotāja raksturojums:

  • Lietotāja raksturojums ļauj apkopot papildu informāciju par lietotājiem, piemēram, demogrāfiskos datus, intereses un lietotāja ID.
  • Izmantojiet lietotāju raksturojumu, lai efektīvi segmentētu un sasniegtu savu auditoriju.

Secinājumi

Google Analytics 4 ir jaudīgs rīks, kas uzņēmumiem un tirgotājiem ļauj pieņemt datos balstītus lēmumus. Šajā ceļvedī iesācējiem esam aprakstījuši GA4 īpašuma iestatīšanas pamatus, izsekošanas koda ievietošanu un navigāciju saskarnē. Šis ir tikai GA4 lietošanas sākums, tālab, iedziļinoties tīmekļa analītikas pasaulē, jums būs vēl daudz iepazīstamu un apgūstamu lietu.

Nākamajās sesijās pievērsīsimies progresīvākām tēmām, piemēram, notikumu izsekošanai, auditorijas segmentēšanai un prognozēšanas analīzei, lai palīdzētu jums pilnībā izmantot GA4 potenciālu. Gaidiet turpmāku informāciju un padomus par to, kā izmantot datu priekšrocības, lai gūtu panākumus tiešsaistē.

Thilina Nimantha
Autors: Thilina Nimantha
Tēmas: Digitālais mārketings
Dalīties Facebook Linkedin