fbpx
Thilina Nimantha
Autors: Thilina Nimantha
Tēmas: Digitālais mārketings
Dalīties Facebook Linkedin

Sāciet izprast lietotājus: GA4 notikumu izsekošana un auditorijas analīze

GA4 event tracking notikumu izsekošana

Mūsdienu dinamiskajā digitālā mārketinga un tiešsaistes uzņēmējdarbības vidē izprast savu auditoriju un tās mijiedarbību ar jūsu vietni vai lietotni ir panākumu atslēga. Izmantojiet Google Analytics 4 (GA4), kas ir jūsu uzticamais sabiedrotais šajā ceļojumā.  Tas nodrošina jūs ar spēcīgiem rīkiem lietotāju notikumu izsekošanai un jūsu auditorijas analīzei.   Šajā visaptverošajā rokasgrāmatā mēs aplūkosim divus būtiskus GA4 aspektus, apvienojot divas daļas, lai palīdzētu jums gūt vērtīgu ieskatu par lietotājiem.

1. DAĻA: Notikumu izsekošanas atšifrēšana ar GA4

Šajā sadaļā mēs iepazīsim notikumu izsekošanas pasauli GA4. Notikumi ir lietotāju mijiedarbība ar jūsu vietni vai lietotni, un to izsekošana var sniegt nenovērtējamu informāciju par to, kā lietotāji izmanto jūsu saturu.

Notikumu izpratne

GA4 notikumus var iedalīt četros galvenajos veidos, un katram no tiem ir unikāls mērķis:

  • Automātiski vāktie notikumi: Tā ir pamata mijiedarbība, kuru GA4 izseko automātiski, tostarp lapu skatījumi, ritināšanas izsekošana un izejošie klikšķi. Tie sniedz būtiskus datus par lietotāju iesaisti.
  • Ieteicamie notikumi: GA4 piedāvā ieteikto notikumu sarakstu, kas ietver parastas lietotāju mijiedarbības, piemēram, lapu skatīšanu, klikšķus, kā arī videoklipu un izejošo saišu izmantošanu. Šo notikumu izmantošana var ātri uzlabot izpratni par lietotāju uzvedību.
  • Uzlabotās novērtēšanas notikumi: Šos notikumus var iespējot, lai izsekotu mijiedarbību, piemēram, vietnes meklēšanu, datņu lejupielādi un videoklipu izmantošanu. Uzlabotās novērtēšanas iespējošana nodrošina plašāka lietotāju darbību klāsta fiksēšanu.
  • Pielāgoti notikumi: Patiesais GA4 spēks slēpjas tajā, ka tas ļauj jums definēt pielāgotus notikumus, pamatojoties uz jūsu unikālajiem uzņēmējdarbības mērķiem. Neatkarīgi no tā, vai izsekojat veidlapas iesniegšanu, pogu klikšķus vai konkrētu lietotāja mijiedarbību, pielāgoti notikumi ir neticami daudzpusīgi..

Notikumu izsekošanas iestatīšana GA4

1. Nosakiet notikumus, kurus nepieciešams izsekot:

  • Vispirms identificējiet lietotāju mijiedarbības, kuras vēlaties izsekot. Tās var būt jebkuras darbības, piemēram, pogas klikšķi, lejupielādes, videoklipu atskaņošana, veidlapu iesniegšana vai jebkura cita darbība, kas ir svarīga jūsu vietnes vai lietotnes mērķu sasniegšanai.

2. Konfigurējiet notikuma parametrus:

  • Notikumiem var būt saistīti parametri, kas sniedz sīkāku informāciju par notikumu. Parametri palīdz efektīvi segmentēt un analizēt notikumu datus. Piemēram, ja izsekojat pogas klikšķus, parametros var iekļaut pogas nosaukumu, atrašanās vietu vai lapu, kurā noticis klikšķis.

3. Īstenojiet notikumu izsekošanu:

  • Lai īstenotu notikumu izsekošanu, ir vairākas iespējas:

a) Izmantojot GA4 kodu: Jūs varat pievienot GA4 izsekošanas kodu ar notikumu datiem tieši savas vietnes vai lietotnes kodam. Lūk, piemērs, kā, izmantojot JavaScript, varat nosūtīt notikumu uz GA4 attiecībā uz pogas noklikšķināšanu:

gtag(‘event’, ‘button_click’, {

‘event_category’: ‘User Interaction’,

‘event_label’: ‘Homepage Button’,

});

Šajā piemērā, kad lietotājs noklikšķina uz pogas mājaslapā, notikums “button_click” tiek nosūtīts uz GA4 ar notikuma kategorijas un notikuma marķējuma parametriem.

b) Google Tag Manager (GTM) izmantošana: Ja vēlaties lietotājam draudzīgu saskarni, nemainot vietnes kodu, varat iestatīt notikumu izsekošanu Google Tag Manager (GTM). GTM ļauj izveidot atzīmes, kas sūta notikumu datus uz GA4 bez tiešas kodēšanas. Lūk, kā jūs varat iestatīt atzīmi GTM, lai izsekotu pogas klikšķi:

  • Izveidojiet jaunu atzīmi un kā atzīmes veidu izvēlieties GA4 Configuration.
  • Izvēlieties GA4 konfigurāciju un norādiet notikuma nosaukumu (piemēram, “button_click”) kopā ar jebkuriem parametriem (piemēram, notikuma kategoriju un notikuma marķējumu).
  • Definējiet trigeri, kad atzīmei ir jāiedarbojas (piemēram, kad tiek noklikšķināts uz pogas).

tag configuration

Notikumu izsekošanas piemēri

Apskatīsim dažus notikumu izsekošanas piemērus GA4:

1. Datņu lejupielādes izsekošana:

  • Pieņemsim, ka vēlaties izsekot, kad lietotāji lejupielādē PDF formāta datnes jūsu vietnē. Lai to izdarītu, varat izmantot notikumu izsekošanu. Jūsu kodā vai GTM jums jānosūta notikums ar nosaukumu “file_download”, kad lietotājs uzklikšķina uz lejupielādes saites, kā arī parametri, kas norāda datnes nosaukumu, datnes veidu un lapu, no kuras tas tika lejupielādēts.

Piemērs (izmantojot JavaScript):

gtag(‘event’, ‘file_download’, {

  ‘event_category’: ‘Downloads’,

  ‘event_label’: ‘ebook.pdf’,

  ‘file_type’: ‘PDF’,

  ‘page_location’: ‘/resources’

});

2. Video atskaņošanas izsekošana:

  • Ja vietnē ir iestrādāti videoklipi un vēlaties uzzināt, cik lietotāju tos skatās, varat izsekot videoklipu atskaņošanu. Nosūtiet notikumu ar nosaukumu “video_play”, kad sāk atskaņot videoklipu, tostarp tādus parametrus kā videoklipa nosaukums, kategorija un ilgums.

Piemērs (izmantojot GTM):

  • Izveidojiet GTM atzīmi, kas nosūta notikumu “video_play”, kad tiek noklikšķināts uz video atskaņotāja, un iekļaujiet tādus parametrus kā “video_title” un “video_duration”.

3. Veidlapu iesniegšanas izsekošana:

  • Varat izsekot veidlapu iesniegšanu, lai saprastu, kuras veidlapas ir vispopulārākās un efektīvākās. Nosūtiet notikumu ar nosaukumu “form_submission”, kad lietotājs iesniedz veidlapu, un iekļaujiet tādus parametrus kā “form_name” un “form_category”

Piemērs (izmantojot GTM):

  • Izveidojiet GTM trigeri, lai noteiktu, kad notiek veidlapas iesniegšana, un nosūtītu notikumu ‘form_submission’ ar attiecīgajiem parametriem.

Iestatot notikumu izsekošanu GA4, varat iegūt padziļinātu ieskatu par to, kā lietotāji mijiedarbojas ar jūsu vietni vai lietotni. Tas ļauj novērtēt konkrētu funkciju un kampaņu efektivitāti un pieņemt uz datiem balstītus lēmumus, lai uzlabotu lietotāju pieredzi un sasniegtu uzņēmējdarbības mērķus.

Notikumu pārskati un analīze

Kad esat iestatījis notikumu izsekošanu, GA4 piedāvā vairākus pārskatus, kas palīdz analizēt lietotāju mijiedarbību un tās ietekmi uz jūsu mērķiem. Šie pārskati ietver:

  • Notikumu skaita pārskats: Šajā pārskatā ir norādīts katra notikuma kopējais skaits, kas palīdz saprast, kuras darbības ir vispopulārākās jūsu lietotāju vidū.
  • Notikumu parametru pārskati: Šie pārskati ļauj sīkāk izpētīt notikumu datus, iedziļinoties notikumu parametros. Jūs varat redzēt, kuras konkrēta notikuma variācijas ir vispopulārākās, kas palīdz attiecīgi pielāgot saturu un mārketinga pasākumus.
  • Svarīgāko notikumu pārskats: Šis pārskats sniedz pārskatu par biežāk sastopamajiem notikumiem jūsu vietnē vai lietotnē. Tas ir noderīgs, lai noteiktu, kuras lietotāju mijiedarbības ir vissvarīgākās jūsu auditorijas ceļojumā.

2. DAĻA: Auditorijas un lietotāja parametri

Šajā sadaļā aplūkosim auditorijas analīzi un lietotāja parametru izmantošanu GA4. Lai efektīvi pielāgotu saturu un mārketinga pasākumus, ir būtiski izprast savu auditoriju.

Auditorijas veidošana

1. Noklusējuma auditorijas:

GA4 piedāvā vairākas noklusējuma auditorijas, kas var kalpot par pamatu jūsu auditorijas izpratnei. Šīs noklusējuma auditorijas ietver::

  • Jaunie lietotāji: Lietotāji, kas pirmo reizi apmeklējuši jūsu vietni vai lietotni.
  • Atgriezušies lietotāji: Lietotāji, kas jūsu vietni vai lietotni apmeklējuši vairāk nekā vienu reizi.
  • Iesaistītie lietotāji: Lietotāji, kuri ir pavadījuši daudz laika jūsu vietnē vai lietotnē un mijiedarbojušies ar jūsu saturu..

2. Pielāgotās auditorijas:

Izveidojiet pielāgotas auditorijas, definējot konkrētus kritērijus, pamatojoties uz lietotāju uzvedību, demogrāfiskajiem rādītājiem, tehnoloģiju lietojumu un citiem kritērijiem. Pielāgotās auditorijas palīdz segmentēt lietotāju bāzi, lai veiktu mērķtiecīgāku mārketingu un analīzi.

3. Prognozējošas auditorijas:

GA4 izmanto mašīnmācīšanos, lai veidotu prognozējošas auditorijas. Šīs auditorijas var palīdzēt jums identificēt potenciālos vērtīgos lietotājus, pamatojoties uz viņu iepriekšējo mijiedarbību un uzvedības modeļiem.

Lietotāja parametri

Lietotāja parametri ļauj apkopot papildu informāciju par lietotājiem, sniedzot dziļāku izpratni par jūsu auditoriju. Dažas izplatītākie lietotāja parametri ir:

  • Demogrāfiskie dati: Tāda informācija kā vecums, dzimums un atrašanās vieta.
  • Intereses: Ieskats lietotāju interesēs, piemēram, par tehnoloģijām, ceļošanu vai fitnesu.
  • Lietotāja ID: Unikāli lietotāju identifikatori, kas ir vērtīgi izsekošanai starp atšķirīgām ierīcēm un personalizētai pieredzei.

Segmentējot auditoriju, pamatojoties uz šiem parametriem, varat gūt dziļāku ieskatu lietotāju uzvedībā. Tas savukārt ļauj jums nodrošināt personalizētāku saturu un mērķtiecīgākas mārketinga kampaņas.

Secinājumi: GA4 pilnvērtīga potenciāla izmantošana

In this comprehensive guide, we’ve only scratched the surface of what Google Analytics 4 (GA4) has to offer. Our journey into the world of GA4 is far from over. This introductory guide has laid the foundation, and there’s so much more to explore and discover in the realm of user insights and data-driven decision-making.

Šajā visaptverošajā rokasgrāmatā mēs esam tikai ieskicējuši to, ko piedāvā Google Analytics 4 (GA4). Mūsu ceļojums GA4 pasaulē vēl nebūt nav beidzies. Šī ievadrokasgrāmata ir izveidojusi pamatus, un ir vēl daudz ko pētīt un atklāt lietotāju ieskatu un uz datiem balstītu lēmumu pieņemšanas jomā. Esam šeit, lai būtu kopā ar jums šinī ceļojumā.

 

 

Thilina Nimantha
Autors: Thilina Nimantha
Tēmas: Digitālais mārketings
Dalīties Facebook Linkedin