fbpx
Thilina Nimantha
Autors: Thilina Nimantha
Tēmas: Digitālais mārketings
Dalīties Facebook Linkedin

Google Analytics 4 (GA4) apguve: Uzlabotas ieskatu iespējas labākai e-komercijas izsekošanai, pielāgotiem parametriem un notikumu optimizācijai

Dinamiskajā digitālās analītikas vidē lietotāju uzvedības izpratne un uz datiem balstītu lēmumu pieņemšana ir ļoti svarīga, lai gūtu panākumus tiešsaistē. Mūsu ceļš Google Analytics 4 (GA4) apgūšanā ir vedis mūs no pamatjēdzieniem iesācējiem līdz progresīvām stratēģijām pieredzējušiem lietotājiem. Ja tikko pievienojāties mums, izlasiet mūsu iepriekšējos rakstus par GA4 pamatiem un notikumu izsekošanas niansēm, pielāgotajiem parametriem un citiem jautājumiem.

Tagad sāksim aplūkot padziļinātus GA4 aspektus – mūsu trešajā rakstā aplūkosim uzlaboto e-komercijas izsekošanu, pielāgotos parametrus un metriku, kā arī notikumu optimizāciju. Šīs uzlabotās funkcijas piedāvā padziļinātu pielāgošanas un ieskatu līmeni, ļaujot jums pielāgot GA4 tieši jūsu uzņēmuma vajadzībām.

Uzlabota e-komercijas izsekošana

Uzlabota e-komercijas izsekošana ir stūrakmens tiem, kas darbojas tiešsaistes tirdzniecības jomā. Sniedzot detalizētu ieskatu lietotāju darījumos, tā ievērojami uzlabo jūsu iespējas optimizēt klientu pieredzi un palielināt tiešsaistes ieņēmumus.

Uzlabotas e-komercijas izsekošanas iestatīšana

1. Instalējiet e-komercijas izsekošanas datu slāni:

  • E-komercijas izsekošana GA4 balstās uz datu slāni – JSON objektu, kas sniedz kontekstu un informāciju par lietotāja mijiedarbību jūsu vietnē. Lai nosūtītu e-komercijas datus GA4, jūsu vietnē jāiekļauj datu slāņa kods. Datu slāņa koda iekļaušanai ir dažādas metodes atkarībā no jūsu vietnes sistēmas vai CMS. E-komercijas platformām, piemēram, Shopify vai WooCommerce, ir pieejami īpaši spraudņi vai integrācijas, lai vienkāršotu šo procesu.

2. Uzlaboto e-komercijas birku ieviešana:

  • Neatkarīgi no tā, vai izmantojat Google Tag Manager vai tieši modificējat vietnes kodu, pārliecinieties, vai ir ieviestas uzlabotās e-komercijas birkas. Šīs birkas izseko konkrētas lietotāja mijiedarbības, piemēram, produktu klikšķus, preču pievienošanu grozam un pirkumu pabeigšanu.

3. Izmantojiet uzlabotos e-komercijas pārskatus:

  • Iepazīstieties ar bagātīgo pārskatu kopumu, kas pieejams GA4, tostarp Iepirkšanās uzvedības analīzi, Kases uzvedības analīzi un Produktu veiktspējas analīzi. Šie pārskati sniedz detalizētu informāciju par visu klientu ceļojumu, sākot no produktu apskates un beidzot ar darījumiem, ļaujot jums pieņemt pamatotus lēmumus, lai uzlabotu iepirkšanās pieredzi tiešsaistē.

Pielāgotie parametri un metrika

Pielāgotie parametri un metrikas pakalpojumā Google Analytics 4 (GA4) ir jaudīgi rīki, kas ļauj jums izsekot un analizēt datus, kuri nav dabiski pieejami GA4. Tas var būt noderīgi, lai izsekotu konkrētus notikumus, lietotāja atribūtus vai citus jūsu uzņēmumam svarīgus pielāgotus datus.

Pielāgotie parametri ir atribūti, kurus varat piešķirt lietotājiem, sesijām vai notikumiem. Piemēram, varat izveidot pielāgotu parametru, lai izsekotu lietotāja izcelsmes valsti, atsauces vietni vai konversijas avotu.

Pielāgotās metrikas ir kvantitatīvi rādītāji, ko varat definēt, lai sekotu līdzi savas vietnes vai lietotnes veiktspējai. Piemēram, varat izveidot pielāgotu metriku, lai sekotu vidējam lapā pavadītajam laikam, klikšķu skaitam uz konkrētu elementu vai konkrētas kampaņas konversijas rādītājam.

Pielāgotos parametrus un metrikas var izmantot, lai GA4 izveidotu pielāgotus pārskatus un filtrus. Tas ļauj jums gūt dziļāku ieskatu datos un pieņemt uz datiem balstītus lēmumus par mārketinga un uzņēmējdarbības stratēģijām.

Šeit ir sniegti daži piemēri, kā GA4 var izmantot pielāgotos parametrus un metriku:

  • Izsekojiet konversiju avotus un noskaidrojiet efektīvākos mārketinga kanālus.
  • Izsekojiet dažādu lietotāju segmentu uzvedību un identificējiet iespējas uzlabot lietotāju pieredzi.
  • Izsekojiet konkrēta satura vai funkciju veiktspēju savā tīmekļa vietnē vai lietotnē.
  • Sekojiet pārdošanas piltuves progresam un identificējiet vājās vietas konversijas procesā.

Pielāgotu parametru izveide un ieviešana

1. solis: Definējiet pielāgotos parametrus

  1. Atveriet GA4 Admin: Pierakstieties savā GA4 un dodieties uz Admin > Custom Definitions > Custom Dimensions.
  2. Izveidojiet jaunus pielāgotos parametrus: Klikšķiniet uz pogas “New Custom Dimension” un izveidojiet unikālu parametra nosaukumu. Izvēlieties parametra darbības jomu – sesijas, lietotāja vai vienuma līmeni.
  3. Norādiet parametra vērtību Izvēlieties parametra vērtības iegūšanas metodi. Vērtību var iestatīt manuāli vai izmantot REGEX, lai to iegūtu no lapas URL, virsraksta vai cita konteksta.

2. solis Modificējiet izsekošanas kodu

Kad esat izveidojis pielāgoto parametru pakalpojumā Google Analytics, jums jānorāda Google Analytics, kā to atrast jūsu vietnē. Tam nepieciešams izsekošanas kods. Izsekošanas kods ir koda daļa, kas pakalpojumā Google Analytics norāda, kas jāmeklē jūsu vietnē.

  1. Piekļuve izsekošanas kodam: Ja izmantojat Google Tag Manager (GTM), atveriet GTM konteineru un pārejiet uz attiecīgās lapas vai notikuma birku, kurā vēlaties izsekot pielāgoto parametru.
  2. Iestatiet pielāgotā parametra vērtību: Birkas konfigurācijā atrodiet pielāgoto parametru sadaļu. Ievadiet izveidotās pielāgotā parametra nosaukumu un norādiet atbilstošo vērtību, kas ir manuāli iestatīta vai iegūta, izmantojot REGEX.
  3. Saglabājiet un izvērsiet izmaiņas: Saglabājiet tagu konfigurācijas izmaiņas un izvērsiet atjaunināto birku savā vietnē. Tādējādi tiks sākta pielāgotā parametra vērtības nosūtīšana uz GA4 norādītajai lapai vai notikumam.
  4. Pārbaudiet izsekošanu: Pārbaudiet GA4 reālā laika notikumu pārskatu, lai pārliecinātos, ka pielāgotā parametra vērtība tiek nosūtīta pareizi. Būtu jāparādās notikumiem, kuros tiek aizpildīti pielāgotā parametra dati.

Pielāgotu metriku ieviešana

1. Identificējiet galvenos veiktspējas indikatorus (KPI):

  • Nosakiet metrikas, kas ir vissvarīgākās jūsu biznesa mērķiem. Tās var ietvert aprēķinātos rādītājus, koeficientus vai citus unikālus darbības rādītājus.

2. Pielāgotu metriku izveide GA4:

  • Līdzīgi kā pielāgoto parametru gadījumā, dodieties uz sadaļu “Custom Definitions” savā GA4 un izveidojiet pielāgotas metrikas. Definējiet katras metrikas aprēķināšanas vai apkopošanas metodi. Piemēram, varat izveidot pielāgotu metriku, lai aprēķinātu vidējo laiku, kas pavadīts konkrētā lapā.

3. Pielāgotu metriku iekļaušana ziņojumos:

  • Pēc iestatīšanas jūsu pielāgotās metrikas būs pieejamas GA4 pārskatos, ļaujot jums analizēt un salīdzināt sniegumu, pamatojoties uz jūsu unikālajiem KPI. Šis pielāgošanas līmenis nodrošina, ka jūs izsekojat tieši tos rādītājus, kas jūsu uzņēmumam ir vissvarīgākie.

Notikumu un konversiju optimizācija

Notikumu izsekošana un konversiju optimizācija ir svarīgas stabilas analītikas stratēģijas sastāvdaļas. GA4 paplašinātās iespējas šajā jomā ļauj ne tikai detalizēti sekot lietotāju mijiedarbībai, bet arī optimizēt vietni vai lietotni, pamatojoties uz šīm atziņām.

Uzlabotas notikumu izsekošanas metodes

  1. Identificējiet kritiskās lietotāju mijiedarbības: Papildus pamata klikšķiem identificējiet galvenās mijiedarbības, kas liecina par lietotāja iesaistīšanos vai konversijas nolūku. Tas varētu ietvert mijiedarbību ar video, veidlapu iesniegšanu vai citas būtiskas darbības, kas atbilst jūsu uzņēmuma mērķiem.
  2. Pielāgotu notikumu izmantošana: Izveidojiet pielāgotus notikumus konkrētām lietotāju mijiedarbībām, kas atbilst jūsu uzņēmuma mērķiem. Iekļaujiet šos notikumus savā izsekošanas konfigurācijā, lai apkopotu detalizētus datus. Piemēram, ja jums ir uz video balstīta platforma, izveidojiet pielāgotus notikumus, lai izsekotu, kad lietotāji sāk, aptur vai pabeidz skatīties videoklipu.
  3. Notikumu virzīti pārskati un analīze: Izmantojiet GA4 pārskatus, lai gūtu uz notikumiem balstītu ieskatu. Analizējiet lietotāju uzvedību, sekojiet mārketinga kampaņu efektivitātei un optimizējiet savu vietni vai lietotni, pamatojoties uz šiem rezultātiem. Uz notikumiem balstīti pārskati var atklāt likumsakarības, kas sniedz informāciju par satura stratēģiju un lietotāju pieredzes uzlabojumiem.

Konversiju optimizācija un atribūcijas modelēšana

Digitālā mārketinga pasaulē konversiju optimizācija un atribūcijas modelēšana ir divi būtiski jēdzieni, kam ir izšķiroša nozīme, lai izprastu un uzlabotu klientu uzvedību. Šīs metodes palīdz uzņēmumiem noteikt efektīvākos mārketinga kanālus, optimizēt kampaņas un maksimāli palielināt ieguldījumu atdevi (ROI).

Konversiju optimizācija ir vērsta uz to, lai palielinātu iespējamību, ka lietotājs veiks vēlamo darbību, ko dēvē par konversiju. Tas var ietvert pirkuma veikšanu, jaunumu abonēšanu vai dokumenta lejupielādi. Analizējot lietotāju uzvedību un identificējot uzlabojamās jomas, uzņēmumi var optimizēt savas vietnes, mērķlapas un mārketinga kampaņas, lai panāktu vairāk konversiju.

Atribūcijas modelēšanas mērķis ir noteikt, cik lielā mērā katrs mārketinga saskares punkts ietekmē konversiju. Tas ir svarīgi, jo pirms pirkuma veikšanas klienti bieži mijiedarbojas ar vairākiem kanāliem un saskares punktiem. Atribūcijas modeļi palīdz uzņēmumiem saprast, kuri kanāli ir visefektīvākie konversiju veicināšanā, un attiecīgi sadalīt mārketinga budžetu.

Konversiju optimizācija GA4

GA4 piedāvā vairākas funkcijas, lai palīdzētu uzņēmumiem optimizēt konversijas:

  • Konversijas notikumi: Izsekojiet galvenās darbības, kas noved pie konversijām, piemēram, preču ievietošanu grozā, pirkuma pabeigšanu vai jaunumu abonēšanu.
  • Konversijas ceļi: Analizējiet virkni notikumu, ko lietotāji veic pirms konversijas – tas palīdz uzņēmumiem identificēt iespējamās vājās vietas konversijas procesā.
  • Konversijas piltuve: Vizualizējiet konversijas ceļu, kas ļaus uzņēmumiem pamanīt likumsakarības un optimizēt lietotāja pieredzi katrā posmā.
  • A/B testēšana: Eksperimentējiet ar dažādiem vietnes vai kampaņas elementiem, lai noteiktu, kuras variācijas nodrošina augstāku konversijas līmeni.

Atribūcijas modelēšana GA4

GA4 piedāvā dažādus atribūcijas modeļus, lai noteiktu dažādu mārketinga saskares punktu ietekmi uz konversijām.

  • Uz datiem balstīta atribūcija: GA4 mašīnmācīšanās algoritms analizē lietotāja uzvedības datus, lai noteiktu, kuri saskares punkti visvairāk ietekmēja konversijas.
  • Uz pozīciju balstīta atribūcija: Nosaka nozīmību, pamatojoties uz katra saskares punkta pozīciju konversijas ceļojumā, piešķirot lielāku nozīmi agrākajiem pieskāriena punktiem.
  • Uz laiku balstīta atribūcija: Pakāpeniski samazina nozīmi, kas piešķirta tālākajiem konversijas ceļa saskares punktiem.
  • Pēdējais klikšķis: Piešķir visu nozīmību pēdējam saskares punktam pirms konversijas.
  • Pirmais klikšķis: Piešķir visu nozīmību pirmajam pieskāriena punktam, ar kuru lietotājs ir mijiedarbojies.

Pielāgoti atribūcijas modeļi: Uzņēmumi var arī izveidot pielāgotus atribūcijas modeļus, lai atspoguļotu savus konkrētos uzņēmējdarbības mērķus un mārketinga stratēģijas.

Konversiju optimizācijas un atribūcijas modelēšanas izmantošana GA4

Efektīvi izmantojot konversiju optimizāciju un atribūcijas modelēšanu GA4, uzņēmumi var gūt vairākus ieguvumus:

  • Palielināt konversijas rādītājus: Identificējiet un optimizējiet konversijas ceļus, lai panāktu vairāk konversiju.
  • Optimizēt mārketinga izdevumus: Efektīvāk sadaliet mārketinga budžetu, pamatojoties uz saskares punktu efektivitāti.
  • Uzlabot klientu pieredzi: Uzlabojiet lietotāja ceļojumu, lai palielinātu apmierinātību un veicinātu klientu atgriešanos.
  • Gūt ieskatu par mārketinga rezultātiem: Izprotiet kā dažādi mārketinga kanāli veicina konversijas.
  • Pieņemt uz datiem balstītus lēmumus: Izmantojiet datu ieskatus, lai iegūtu mārketinga stratēģiju izstrādei nepieciešamo informāciju un uzlabotu ROI.

Secinājumi: Digitālās stratēģijas pilnveidošana ar GA4

Uzlabotas e-komercijas izsekošanas, pielāgotu parametru un metriku, kā arī notikumu optimizācijas apgūšana GA4 ir vairāk nekā tikai prasmju apguve; tā ir stratēģijas pilnveidošana. Šīs uzlabotās funkcijas piedāvā padziļinātu ieskatu, kas var mainīt jūsu digitālo stratēģiju, ļaujot pieņemt pamatotus lēmumus un optimizēt tiešsaistes rezultātus.

Strauji mainīgajā tiešsaistes uzņēmējdarbības pasaulē, lai noturētos priekšā, ir nepieciešami ne tikai dati, bet arī spēja iegūt jēgpilnas atziņas. GA4 ir jūsu sabiedrotais šajā procesā, un mūsu uzdevums ir palīdzēt jums izprast tā nianses.

Vai esat gatavi uzlabot savu digitālo stratēģiju? Mēs esam gatavi jums palīdzēt ik uz soļa.

Thilina Nimantha
Autors: Thilina Nimantha
Tēmas: Digitālais mārketings
Dalīties Facebook Linkedin